Hos SCR Freelance får vi løbende IT-opgaver ind fra kunder - og i øjeblikket er ingen undtagelse, for vi har rigtig travlt. Vi har freelance opgaver indenfor: Support Test Udvikling Cloud Netværk og infrastruktur ERP-CRM Projektledelse, programledelse Og meget mere… Du kan få overblikket over alle vores opgaver her på hjemmesiden, men også følge med på vores LinkedIn-side: SCR - Skandinavisk Computer Rekruttering og SCR Freelance, hvor vi løbende lægger nye opgaver op. Der er for tiden stor efterspørgsel efter dygtige IT-konsulenter, så mulighederne for at få spændende opgaver er rigtig gode. Går du med tanker og spørgsmål omkring det at være freelance eller begynder du at kigge efter din næste opgave? Så tag endelig fat i os, hvis du gerne vil høre, hvordan opgavesituationen ser ud indenfor netop dit kompetenceområde.
For vores kunde, en stor dansk internationalt orienteret produktionsvirksomhed, søger vi en freelance Test Manager som har erfaring med SAP HANA. Faglige kompetencer: Erfaring med SAP HANA Generel viden om SAP Erfaring med SAP Solution Manager Erfaring med udarbejdelse, dokumentation og udførelse af testplan baseret på eksisterende teststrategi Proaktiv og praktisk tilgang til testarbejde, hvor resultater dokumenteres grundigt, kommunikeres og følges op på proaktivt. Erfaring med opsætning, styring, opdatering og kommunikation af test-KPI’er såsom testcase eksekvering og succesrate, fejlhyppighed og alvorlighedsgrad, datakvalitetsniveau, kravdækning m.m. Flydende engelsk i skrift og tale på et avanceret teknisk niveau Personlige kompetencer: Meget struktureret og kommunikativ i alt, hvad du foretager dig Information om projektet: Projektstart: Hurtigst muligt Varighed: 5 måneder med mulighed for forlængelse Omfang: Fuldtid Lokation: Der er mulighed for 75% fjernarbejde
For vores kunde, en stor dansk internationalt orienteret produktionsvirksomhed, søger vi en freelance Business Architect som skal bidrage til et strategisk program med fokus på at skabe sammenhæng mellem organisationens strategiske mål og forretningsprocesser. En væsentlig del af opgaven er at sikre, at ejerskabet af organisationens forretningskapabiliteter og processer forankres hos dedikerede Product Owners. Samtidig skal opgaven integreres med et eksisterende change management-initiativ for at understøtte en effektiv implementering. Faglige kompetencer: Dokumenteret erfaring som Business Architect med fokus på strategi, procesoptimering og governance. Erfaring med forankring af ejerskab hos Product Owners eller lignende roller. Kompetencer inden for procesmodellering (BPMN, ArchiMate) og strategisk alignment (TOGAF). Erfaring med integration af change management i komplekse organisationer. Stærke kommunikationsevner og erfaring med at facilitere workshops og træning. Stærke engelskkundskaber Personlige kompetencer: Stærke kommunikationsevner på alle niveauer Information om projektet: Projektstart: Hurtigst muligt Varighed: 6 måneder med mulighed for forlængelse Omfang: Fuldtid
For vores kunde, indenfor den finansielle sektor, søger vi en Freelance projektleder som skal hjælpe kunden i forbindelse med integrationsforbedring. Du vil arbejde tvær-organisatorisk med at engagere lokale teams, bygge roadmaps, allokere ressourcer samt stakeholder management. Faglige kompetencer: God forståelse af finansielle teknologier Erfaring med tvær-organisatoriske teams Erfaring med stakeholder management God forståelse af API’er og events Viden omkring RESTful API’er Viden omkring Kafka Event Streaming Gerne erfaring fra den finansielle sektor Personlige kompetencer: Evnen til at møde og kommunikere med folk i øjenhøjde Information om projektet: Projektstart: Start februar Varighed: 5 måneder med mulighed for forlængelse Omfang: Fuldtid
Vi søger en dygtig og erfaren freelance projektleder, til at varetage projektstyring og interessenthåndtering i forbindelse med udfasningen af AIX hos vores kunde. Projektet befinder sig i den afsluttende fase af en større roadmap, som har været i gang gennem hele 2024, og har en stram deadline med afslutning i marts 2025. Efter afslutningen af dette projekt/fra april, vil kunden have behov for en teknisk projektleder (TPM). Denne rolle indebærer analyse og eksekvering af en fuld lukning af B-miljøet, som omfatter både decentral infrastruktur (Linux og Windows-servere) og mainframe-miljøet. Sidstnævnte forventes at have et komplekst interessentlandskab både internt og eksternt. Dine kvalifikationer Minimum 5 års erfaring med projektledelse Teknisk indsigt på tværs af flere infrastrukturlag Erfaring med interessenthåndtering i komplekse miljøer Stærke kommunikationsevner på tværs af organisatoriske niveauer Dokumenteret evne til at udfordre teams og sikre leverancer inden for tidsfrister Ønskede kompetencer (ikke et krav) Teknisk viden om AIX, mainframe og servermiljøer Kendskab til finansiel IT-branchen Information om projektet Projektstart: 3. februar Varighed: 11 mdr. Omfang: Fuldtid og onsite i Aarhus (med forventede 1-2 dage om måneden i Fredericia).
For vores kunde, en større dansk virksomhed, søger vi en senior konsulent til “Semi-ledende” rolle for et Service desk team. Faglige kompetencer Du bestrider stor indsigt i - og forståelse for rollen og opgaverne i en servicedesk funktion. Du har stærk erfaring, således du kan bistå i at sætte retning, struktur og god proces på opgaverne og håndteringen heraf. Du kan “skubbe” på og hjælpe de af medarbejderne i service-desk´en, som ikke arbejder effektivt, i den rigtige retning. Personlige kompetencer Du har - og holder et godt overblik. Du er af natur en positiv person og hjælper hellere end gerne dine kollegaer på vej hvis behov. Du påtager dig gerne den mindre interessante opgave - såvel som den meget komplekse og måske mere spændende opgave. Du kan med din erfaring sætte retning på mennesker og opgaver. Du holder fint flere bolde i luften af gangen, og lader dig ikke presse af en til tider hektisk hverdag. Du bliver del af et team på 8 medarbejdere fordelt på en lokation i Danmark og Tyskland. Du begår dig stærk på Tysk og engelsk. Information om projektet Projektstart: NU Varighed: 6 mdr. Omfang: Fuldtid
For vores kunde, en stor dansk internationalt orienteret produktionsvirksomhed, søger vi en erfaren Teknisk projektleder med CATIA indsigt og forståelse. Som teknisk projektleder for flere hoved-leverancer i CATIA ENOVIA V5 til V6 3DX migreringsprojektet, vil du være ansvarlig for at planlægge, dokumentere, tilpasse krav og løsning, og udføre arbejdspakker synkroniseret med flere andre projektleverancer. Faglige kompetencer Vi søger en erfaren projektleder, der kender vejen rundt i komplekse system- og datamigreringsprojekter og samtidig har en solid IT-teknisk baggrund. Det anses for at være en stor fordel at have viden fra PLM projekter/teknologier og erfaring fra lignende migreringsprojekter. Yderligere must-have-evner: Du har en evne til at overholde projektets struktur, som styres gennem arbejdspakker, kravspecifikationer, sign-off processer, grundig planlægning og dokumentation. Du taler godt med såvel “lav som høj”, således at du fint kan samarbejde med involverede parter, såvel virksomheden som flere leverandører. Du agerer Proaktivt og kommunikativt som holdspiller, således det sikres at “leveranceholdene” er på samme side. Det ligger dig naturligt at facilitere detaljeret planlægning, arbejdsfordeling og estimering – og dokumentere dette i en god plan. Rapportering om fremskridt, arbejdspakkebudget og ressourcer er også en del af dig. At sikre – sammen med testlederen – at kvaliteten godkendes og godkendes på et aftalt niveau er også en naturligvis del af dit virke i projektsammenhæng. Personlige kompetencer Du er som person en lyttende og analytisk med en naturlig ledelsestilgang. Du vil være en del af projektlederteamet sammen med den ledende projekt-/programleder og nøgleledere i projektet. At begå dig på engelsk i skrift og tale er absolut naturligt for dig, og dermed sagt er du ikke uvant med at agerer i internationalt orienterede virksomheder. Du har fin erfaring i brugen af MS Project. Du har som person en grundlæggende positiv tilgang til mennesker og opgaver. Information om projektet Projektstart: 01. feb. Varighed: 6 mdr. Omfang: 20 timer pr. uge Lokation: Bjerringbro
For vores kunde søger vi en senior Red Hat System Management Engineer. Du bliver en del af en stor og professionel IT-virksomhed og skal hjælpe kunden over mod en mere intensiv brug af Red Hat Enterprise Linux. Faglige kompetencer Du kan med din store indsigt og erfaring bistå vores kunde i den videre rejse, udvikling og optimering omkring Red Hat Du har stor erfaring og indsigt i og omkring Linux Gerne Assembler-erfaring Erfaring med DevOps og OpenShift er også nogle vigtige parametre at have erfaring med for at lykkes i opgaven. Personlige kompetencer Du tilgår nye kunder og opgaver med stor entusiasme, interesse og gå-på-mod Du er ikke bange for at tage fat og rykke på tingene med risiko for at fejle Du indgår hurtigt i et team af andre erfarne og mindre erfarne IT developers Du holder fint flere bolde i luften af gangen, og lader dig ikke presse af en til tider hektisk hverdag Information om projektet Projektstart: Snarest Varighed: 4 - 6 mdr. Omfang: Fuldtid Silkeborg eller Fredericia
For vores kunde, en større dansk internationalt orienteret produktionsvirksomhed, søger vi en freelance konsulent som kan påtage sig en interim lederrolle for et team på 7 medarbejdere. Faglige kompetencer Du har stor erfaring med - og indsigt i Warehouse Management Systemer (WMS). Du har været inde over projekter, hvor du har været med i opgaverne i Go-Live fasen. Du har erfaring med WMS brands som Sattstore (eksisterende) og LFS (kommende). Personlige kompetencer Du har en evne til at holde det store forkromede overblik - også i en særdeles travl og kompleks virksomhed. Du holder fint flere bolde i luften ad gangen, og lader dig ikke presse af en til tider hektisk hverdag. Du leder med god og positiv tone folk i den rigtige retning, således opgaverne håndteres på god vis og målet nås i forhold til deadlines. Du er af naturlig en positiv indstillet og målrettet person. Information om projektet Projektstart: NU Varighed: 3 - 6 mdr. Omfang: Fuldtid Lokation: Opgaven skal løses onsite hos kunden i Aabenraa
Til vores kunde, som er leverandør indenfor support og IT-løsninger, søger vi IT-service teknikere som skal assistere deres kunder i forhold til support af primært Lenovo, Dell og HP enheder. Arbejdet vil udføres onsite hos kundens kunder. Vi har behov for konsulenter både i Storkøbenhavn samt Midtjylland. Faglige kompetencer: Erfaring med reparation og support af enten HP, DELL eller Lenovo enheder. Erfaring med mere end en er et plus. Der er en række certificeringer indenfor DELL, HP og Lenovo som er et krav. Men disse kan tages via kunden uden beregning. Personlige kompetencer: Kunde- og serviceorienteret Information om projektet: Projektstart: Hurtigst muligt Varighed: Længerevarende ad hoc aftale Omfang: Ad hoc
Vi søger en erfaren .Net/C# udvikler, der ønsker at arbejde med komplekse systemer og har en udpræget analytisk tilgang til udviklingsarbejdet. Stillingen er til en fastansættelse hos et udviklingshus der bl.a. leverer store software løsninger til pensionssektoren. Som udvikler vil du være del af udviklingen på et stort og komplekst system kunden har opbygget igennem flere år. Det vil primært være udvikling til backend, men du skal også have øje for frontend-siden. Der vil således være tale om både vedligehold og nyudvikling, dog mest fokus på nyudvikling. Arbejdet er onsite i Hovedstaden (Bryggen). Faglige kompetencer 5-8 års erfaring som softwareudvikler (C#, .net og Visual Studio er værktøjer du behersker og har god erfaring med) Erfaring i at agere med agil projektarbejde (SCRUM-lignende setup) Du har arbejdet med kompleks IT-udvikling og ser en udfordring i at skulle sætte dig ind i nyt system, der har en høj indlæringskurve. Fordel med erfaring med Docker, Kubernetes eller lign. Har du ikke erfaring skal du have interesse i at lære det. Personlige kompetencer Teamspiller med stærke tværgående evner der bidrager til at løse opgaverne i fællesskab Proaktiv og problemløser Information om jobbet Arbejdssted: Hovedstaden Start: Snarest muligt Varighed: Fastansættelse
Hos SCR Freelance får vi løbende IT-opgaver ind fra kunder - og i øjeblikket er ingen undtagelse, for vi har rigtig travlt. Vi har freelance opgaver indenfor: Support Test Udvikling Cloud Netværk og infrastruktur ERP-CRM Projektledelse, programledelse Og meget mere… Du kan få overblikket over alle vores opgaver her på hjemmesiden, men også følge med på vores LinkedIn-side: SCR - Skandinavisk Computer Rekruttering og SCR Freelance, hvor vi løbende lægger nye opgaver op. Der er for tiden stor efterspørgsel efter dygtige IT-konsulenter, så mulighederne for at få spændende opgaver er rigtig gode. Går du med tanker og spørgsmål omkring det at være freelance eller begynder du at kigge efter din næste opgave? Så tag endelig fat i os, hvis du gerne vil høre, hvordan opgavesituationen ser ud indenfor netop dit kompetenceområde.